Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Kl.03.15

Av Leone Hernehult - 9 augusti 2010 02:50

God natt!

Vilken helg jag har haft,full fart kan man säga..

Gick av nattjobbet i fredags morse,sov till kl.13 då var det dags att hämta min vän Lisa från tåget,sen bar det av till farmor o farfar för att lämna av peter som sliter med taket där,verkade farligt att springa på taket för det ösregna.

Men det höll upp när vi kommit till Uddevalla och efter ett tag sken solen igenom,givetvis blev det kaffe hos farmor inte kan man gå utan att få det!

 

Sen åkte vi till stan för att strosa lite,handla present till mitt systersbarn John. Handla lite mat till kvällen samt in på vuxen affären för lite dryck.

Sen åkte vi förbi den fina lekparken de byggt vid badhuset i uddevalla så barnen fick rusa av sig lite.

Åkte hem och njöt på altan med kex,ost och vin..en annan skol kompis kom förbi så vi kunde prata lite minnen,både roliga och mindre roliga..vi fick givetvis hålla inne med lite av de mindre bra sakerna man gjort till hänsyn av min tonåring som satt med tefats öron i soffan,tror inte det är nyttigt att höra hur man var alltid i den åldern.

Men vad roligt det är att ha kompisar som följt en så länge och man har delat den där turbulenta fasen där man faktiskt mår ganska dåligt.

Jag har inte så jätteljusa minnen från högstadiet,behövde alltid hävda mig tyckte jag för att inte bli nedtryckt...kände mig alltid som "utböling" i Färgelanda. Sånt där kan få mig att få rysningar även idag,att vissa barn tror de är finare än andra och tror de bor i metropolen färgelanda...undrar vad det kommer från? Föräldrarna kanske? Finns folk från den tiden som jag inte skulle ta i med tång ens idag,och som jag aldrig skulle sänka mig till att hälsa på...låter kanske långsint men den tiden sätter spår. Sen finns människor från den tiden som man kommit närmre sen man flyttade tillbaka hit,människor som man skäms lite inför eftersom man var lite tuff och hård på den tiden.

Tyvärr lever lite av den andan kvar i Färgelanda att vissa barn är bättre än andra för att de kan få vad som helst av sina föräldrar för att de bor på "gräddhyllan" tycker bara det är pinsamt att de lär upp sina egna barn att bli lika ytliga som de.

 

Oj det var en inte så liten parantes,men var bara tvungen:)

som ni kanske förstår döljer det sig mycket i mig.

 

Lördagen gick i båtracets tecken,vi var nere på offshore hela lördagen och kolla snabba båtar och lapade sol det var verkligen vackert väder och en mycket trevlig dag!

Igår söndag hade vi gemensamt kalas för min Elias och min systers John 5o 2år gamla,hela "tjocka" släkten var där och vi kunde sitta ute!! Under presenning,när vi tagit ner den efter kalaset börja det regna,vilken tur!

 

Nu sitter jag här och ska snart göra mig redo för att städa lite så man håller sig vaken,inatt har det varit ganska mycket att göra,för er som inte vet jobbar jag på ett gruppboende och rehabliteringshem för psykist funktionshindrade..stundom roligt stundoms jobbigt!

En natt kvar efter denna,sen en och en halv veckas semester! ska bli skönt att umgås med barnen innan skolan o allt drar igång och allt kommer in i vardagsrutinerna igen,både på gott och ont!

Har även bestämt mig för att börja röra på mig mera och tänka på vad jag sätter i mig,känns som om jag panikartat sätter i mig så mkt som möjligt i sommar, tror att det är den sista sommaren,går ju upp minst 10kilo tills operationen,är väl inte så lyckat!

Nä skärpning på alla plan Leone!! ser att stavningen börjar bli usel...somnar vid datan snart..bäst göra lite nytta och sparka igång mig,.

Vi hörs!

kramar Leone

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leone Hernehult - 22 februari 2011 09:10

Nää....idag är ingen bra dag! Inte igår heller:( Har nyss legat influensa sjuk och är inte riktigt kry efter detta ännu...men när man ser att det vänder börjar något annat...suck..   Har tyckt det gått så bra med maten och illamåendet den sis...

Av Leone Hernehult - 19 februari 2011 08:53

Ja eller hur man nu stavar det! Jag vet borde skämmas skaffar en blogg för att följa min viktresa osv och sen inte uppdaterar den MEN....har haft och har fortfarande problem med denna blogg den har krånglat med lösenord och varit väldigt trög när j...

Av Leone Hernehult - 7 november 2010 12:29

Hej! Helgen har varit okej,för nu är den ju redan slut...snurrar jorden fortare?! Jag menar när jag var barn tyckte jag tiden gick så långsamt...aldrig fyllde man år eller aldrig hände det där roliga man längtade efter eller julafton var ju såå l...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:32

Lite flummigt var det förra inlägget givetvis är det Julafton jag bett om semester för:) surrar mkt i huvudet nu:) ...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:25

Hejsan!! Jo jag lever och nej inget datum för op ännu! Jag blir galen av att bara vänta och vänta....så omotiverad till allting just nu! Jobbigt med barnens pappa...jobbigt med väntan på op...och detta att inte kunna planera någonting! bett om ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Leone


Ovido - Quiz & Flashcards