Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

datorhaveri och helvets kommun!

Av Leone Hernehult - 24 augusti 2010 08:54

Hallå!

Min dator är knäpp,har drabbats av något virus som gör det väldigt svårt att uppdatera sig här  

Jag satt hos en vän och fikade de pratade om hur deras datorer drabbades av virus hela tiden,då sa jag att det gör aldrig min dator. Glömde säga "peppar peppar" innan,så samma kväll drabbades datorn av ett virus...ja det är typiskt min otur  

vi har sökt igenom datorn och har väl hittat det som orsakade detta,men det hjälper liksom inte utan den är inte sig lik.


Igår måndag gjorde jag min första arbetsdag efter semestern,och många kanske tror att jag skämtade när jag skrev på fb att det var underbart,men faktum är att jag faktiskt tyckte det var underbart att få sätta igång och få arbeta på dagen istället för natt,och träffa goa arbetskamrater igen. Men kommer väl inte trippa så lätt till jobbet efter ett par månader. Men det lär ju bli en annorlunda höst nu när resor till stockholm kommer att bli ofta...blir ju lite mer ledigt då.


Idag lämnade jag Elias på dagis och jag är ledig,känns konstigthan har ju hängt på oss i 6veckor,han tycker det är kul att leka med kompisarna  igen.

Ida börjar inte förräns imorgon så hon är lite rastlös här hemma.


Och simon kämpar på i 8an nu,cyklar till skolan i ur och skur här får de ingen buss förräns till vintern,och även om vintern håller på tills april som förra året får de ingen skjuts efter 15mars,ja ni minns väl hur det såg ut i vintras,de skulle de snällt gå lelången fram och tillbaka till.

jag är så trörr på denna kommunen nu faktiskt så de suger i flytt tarmen,men det blir väl inget av det...dels vill man inte flytta barnen igen och byta skola de om några barn behöver stabilitet och trygghet nu. sen kommer man ju inte ha råd med hus i uddevalla utan det får bli lägenhet helst i ett fint område,och då har vi en dyrare sits än nu.

Men är så förbaskat trött på vissa saker i denna kommun,dels den politiska ledningen? vet man ens vilka de är och vilka beslut de fattar?? sen det här med att bjuda ungdomar som trakkaserar förstör och slåss på motorcross läger åka snabb båt i göteborg och en massa annat skoj,för det finns inget att göra för de här stackars ungdomarna i färgelanda?? Halåååå!!!!!!! belönar man inte ett sånt beteende då? Visst blir det lungt för de boende i Fla,men de ungdomar som faktiskt sköter sig och inte förstör super och slåss,finns det mer för dom och göra i fla? men i de fallen kanske vi föräldrar ska ta ansvaret för att hitta en meningsfylld fritid. Men om de kanske hänger på och blir som de..kanske de också får en kul sommar medans vi föräldrar jobbar?


Nä belöna de ungdomar som sköter sig,och skicka de andra som förstör och deras föräldrar till en kurs någonstans med föreläsningar om vad som är viktigt i livet!


sen det här med att barnen inte får skol skjuts när det är -15 grader och snö upp till taken,det är en kostnadsfråga,de ligger självklart på vårat ansvar att lösa den ekonomiska kommun biten.

sen de trasiga el stolparna som står längs vägarna på lelången som nästan dödade en pojke,han fick ligga på hjärtintensiven...säker väg att ta dem.

 Nä fy fan för denna kommun alltså!!


oj vad skönt att få skriva av mig! det var ett tag sedan!

stockholmresan närmar sig med stormsteg!!!

kramar och pussar!!

 
 
Ellinore

Ellinore

24 augusti 2010 13:34

Flytta till Lane! ;-) Här är fiiiint! Finns säkert både hus o lägneheter (dock tror jag nog sällan att det finns några lägenheter) och i så fall är det väl inne i Lane-ryr. Underbar skola o dagis :-)

http://www.wilding.bloggplatsen.se

Leone Hernehult

24 augusti 2010 21:41

Nja snarare uddevalla jag kan längta till,fast visst är det fint i lane,men vad gör ungdomarna där? drar till uddevalla kan jag tro,kan heller inte tänka mig att jag har råd att köpa hus varken lane eller uddevalla,så man blir nog kvar här,allt är ju givetvis inte skit men ibland blir man sur!!
Bäst för barnen är nog om man bor kvar:)

 
Ellinore

Ellinore

25 augusti 2010 09:15

ja.. Lane är ju bara 10 min från stan o tillhör ju uddevalla så det är väl dit ungdomarna åker (förmodar jag) lika mycket som om man skulle bo i stan, spelar nog ingen större roll var man bor... tids nog drar man sig nog ner till stan ändå... jag började redan i 7:an.. he he. Men jag känner mig väldigt lättad att mina kommer gå ända till 6:an i Lane, sen känns det väl sådär när dom ska ner till stan och i 7:an. Men känns ändå som det är lugnare på skolorna där än i Färgelanda. Nä.. husen är väl tyvärr inte så billiga här (om man inte har tur, som vi)....

http://www.wilding.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leone Hernehult - 22 februari 2011 09:10

Nää....idag är ingen bra dag! Inte igår heller:( Har nyss legat influensa sjuk och är inte riktigt kry efter detta ännu...men när man ser att det vänder börjar något annat...suck..   Har tyckt det gått så bra med maten och illamåendet den sis...

Av Leone Hernehult - 19 februari 2011 08:53

Ja eller hur man nu stavar det! Jag vet borde skämmas skaffar en blogg för att följa min viktresa osv och sen inte uppdaterar den MEN....har haft och har fortfarande problem med denna blogg den har krånglat med lösenord och varit väldigt trög när j...

Av Leone Hernehult - 7 november 2010 12:29

Hej! Helgen har varit okej,för nu är den ju redan slut...snurrar jorden fortare?! Jag menar när jag var barn tyckte jag tiden gick så långsamt...aldrig fyllde man år eller aldrig hände det där roliga man längtade efter eller julafton var ju såå l...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:32

Lite flummigt var det förra inlägget givetvis är det Julafton jag bett om semester för:) surrar mkt i huvudet nu:) ...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:25

Hejsan!! Jo jag lever och nej inget datum för op ännu! Jag blir galen av att bara vänta och vänta....så omotiverad till allting just nu! Jobbigt med barnens pappa...jobbigt med väntan på op...och detta att inte kunna planera någonting! bett om ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Leone


Ovido - Quiz & Flashcards