Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Stockholm!!

Av Leone Hernehult - 4 september 2010 09:11

Ja,då var dagen kommen att bege sig till stockholm,tänk vad tiden går fort,från det man fick brevet på posten till att datumet till att åka kom!

Givetvis var denna resan laddad..jag skulle ju få chansen att veta mera om min operation samt hälsa på vännen och roa sig lite i stockholm.

Typiskt min otur blev jag riktigt sjuk dagen innan vi skulle åka,blev så illamående och dålig att jag fick sjukskriva mig...sprang mellan toan och soffan,men skitsamma..resan skulle bli av!

Jag lämnade lille Elias på dagis vid halv10 med massor av pussar och dåligt samvete för att lämna kvar honom hemma,och som mamma lovar man köpa med sig något hem för att lindra ens samvete litegrann.

Kl.10 gav vi oss iväg...på en lång resa till stockholm.

Men det gick jättebra,mamma körde hela vägen och hittade rätt hela tiden,och resan var smidig och kändes inte alls så lång med stopp för kaffe,kissa samt mat.


Vi var i Skärholmen vid halv5 nästan samtidigt som Lisa kom hem från jobb.

Vi var rätt trötta så efter parkering av bil och uppbärande av alla saker gick vi ner till centrum för att handla lite färdig mat. Ingen sen kväll då klockan skulle ringa vid 07.00 på morgonen för färd till Ersta sjukhus.


Vi stressade lite på morgonen för att få alla från lägenheten vid 8tiden,sen tunnelbana till slussen sen buss till Ersta sjukhus,det gick lätt att hitta dit,väldigt smidigt och gott stöd i mamma,Michaela och min lilla Ida.

Det blåste som skam vid sjukhuset,som var ett gammalt fint sjukhus med utsikt mot gröna lund. Lokalerna var ganska slitna man såg ju att det var ett gammalt sjukhus.

Betalade för mig och vi gick och vänta på första tiden som var hos dietisten...M och Ida skulle vänta i väntrummet och mamma skulle gå med mig in på alla samtal för att vara extra öron,jag blir alltid så blockerad och stopp i huvudet av all info.


Var en väldigt go och inspirerande och kunnig dietist,söt och vänlig och tog god tid på sig att förklara hur det kommer att se ut efter en sådan här operation,och "jisses" vad mkt att tänka på jag blev alldeles matt,den som tror att detta är en genväg släng er i väggen!!

En bok om kostråd och allt man behöver tänka på, man ska äta 7mål om dagen och vissa dl samt viss kost och man får inte dricka i samband med måltider,ja livet blir aldrig det samma igen!

Men ett bra möte var det tyckte jag!

Sen väntades ssk och vikt,längd och blodtryck och mer info...vikten var ju defenetivt en ångest bit,tyngsta vikten hitills  

Sen fick jag erbjudande om att gå med i en studie,de har en hypotes om hur det ska förhindra tarmvred som drabbar en del efter denna op.om man gick med där kunde man bli utvald att pröva denna metod för att de skulle ha det bevisat att det var så.

Sen efter väntetid eftersom läkaren fick springa till operation,kom då min kirurg som ska operera mig,och han skrämde skiten ur mig måste jag faktiskt säga,han berätta om alla komplikationer och biverkningar och sa att han inte kan ge några garantier för att jag går ner massa kilon och blir av med vissa symptom...jag tyckte han var negativ och lät som om han inte trodde på det här själv...jag kan ha misstolkat för mamma såg det inte alls på det viset,hon sa att han måste informera om riskerna,han sa att i 98-99procent går det bra men att i 1-2procent blir det komplikationer som läckage och andra komplikationer...och såklart fokuserar jag på de få procent som det kan gå fel för istället för de andra,jag med min otur kommer ju självklart vara de som råkar illa ut,dessutom hör man ju hur bra det går för alla så någon måste det ju gå illa för och då ska det väl vara jag...varför tänker jag alltid så här???!!!!!!


Efter detta var det BARA labb kvar med prover,det var inte så BARA...jag nämde att jag var svårstucken,men trodde de var proffs,det här var nog det värsta jag varit med om!! Efter en timman och ett antal personal och stick fortfarande inga prover...jag skulle ha 8rör!!  Jag är ganska tålig men det här var lite för mkt för mig och jag funderade starkt på att gå därifrån nu...då kallade de när narkos sköterska den första stack mig i foten men det funkade inte heller,till slut kom en annan narkos skötare med hela operations lådan och satte nål direkt i den stora venen vid handleden,japp det gjorde ont!! Men han fick sina 8rör,men tror att just då just där...gick luften ur mig!

Så Gårdagen var kantad av tårar,ångest,tvivel osäkerhet...men det var skönt att mina nära ock kära var runt mig denna tid...och det blev god mat ch shopping som belöning efteråt!

Idag åker vi hemåt dagarna här har gått snabbt nu väntas det förberedning mentalt och praktiskt inför operationen för nu väntar jag på att det ska dimpa ner ett kuvert med operations tid i brevlådan.  Tills dess massa tankar och mkt prat med såna som gått igenom detta själv.

Nu väntas lång hemfärd men en kräftskiva som belöning för valbovägen 11.

Kram på er alla!!!

 
 
Ingen bild

Jasmine

4 september 2010 10:43

Skönt att du har med dig mamma som kan lyssna och svara på dina funderingar efteråt för man hör ju inte allt med en gång Kul att tjejerna var med det blir så mysigt när man har dem med sig Det blir inte lika allvarligt på något sätt då Hoppas att du snart får tiden så du vet vad du har att planea efter Kram

 
Sofia

Sofia

5 september 2010 10:08

Du är STARK Leone du fixar detta!!! Nej någon genväg är det verkligen inte men som sagt du kommer fixa detta galant! Håller alla mina tummar och tår ;)
Hoppas allt är bra annars förresten! Kramar

http://sofiiawe.blogg.se

Leone Hernehult

5 september 2010 15:12

Hej vad roligt du hittat till min blogg!!
Man behöver allt stöd man kan få nu!
Mkt tankar kring detta kan jag säga!
Men det ska allt gå bra...ha ha..kan låna dina snygga kläder sen då?? nä,så smal blir jag nog inte,men längtar tills denna kostym minskar...det är inte kul när man är sprallig inombords! kul,ska jag läsa din blogg med kul att du med bloggar! kramar!!

 
madde

madde

16 september 2010 11:18

Jag har ju flera stycken vänner som gjort denna operation, och det har gått hur bra som helst, så det kommer gå lika bra för dig =) Det är ju alltid nervöst att gå igenom en operation, spelar ingen roll vad man ska göra egentligen. Men jag håller verkligen tummarna för dig och att du inte tänker så mycket på de få procenten som kan gå fel, okej?! hehe puss å kram!

http://maddesvardag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leone Hernehult - 22 februari 2011 09:10

Nää....idag är ingen bra dag! Inte igår heller:( Har nyss legat influensa sjuk och är inte riktigt kry efter detta ännu...men när man ser att det vänder börjar något annat...suck..   Har tyckt det gått så bra med maten och illamåendet den sis...

Av Leone Hernehult - 19 februari 2011 08:53

Ja eller hur man nu stavar det! Jag vet borde skämmas skaffar en blogg för att följa min viktresa osv och sen inte uppdaterar den MEN....har haft och har fortfarande problem med denna blogg den har krånglat med lösenord och varit väldigt trög när j...

Av Leone Hernehult - 7 november 2010 12:29

Hej! Helgen har varit okej,för nu är den ju redan slut...snurrar jorden fortare?! Jag menar när jag var barn tyckte jag tiden gick så långsamt...aldrig fyllde man år eller aldrig hände det där roliga man längtade efter eller julafton var ju såå l...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:32

Lite flummigt var det förra inlägget givetvis är det Julafton jag bett om semester för:) surrar mkt i huvudet nu:) ...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:25

Hejsan!! Jo jag lever och nej inget datum för op ännu! Jag blir galen av att bara vänta och vänta....så omotiverad till allting just nu! Jobbigt med barnens pappa...jobbigt med väntan på op...och detta att inte kunna planera någonting! bett om ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Leone


Ovido - Quiz & Flashcards