Direktlänk till inlägg 19 september 2010

kusinträff valet och den låånga väntan!

Av Leone Hernehult - 19 september 2010 10:52

Hej!!

jag bloggar inte så ofta längre,dels finns liten tid sen krånglar min blogg när jag skriver,texten jag skriver hänger inte riktigt med och jag vet inte vad det är för fel,denna dator antar jag!

Jag var på kusinträff i sollebrunn igår,mycket trevligt. Jag är ju så familjär av mig så jag älskar såna här tillfällen där man får träffa sina släktingar och mina barn får träffa sina släktingar och se vilka band de har. Jag har ju en väldigt tur att ha väldigt mysiga kusiner och ju äldre man blir tror jag man uppskattar att man faktiskt träffas mer än på begravningar i framtiden. Så stort tack till min kusin för att hon ordna denna träff och de andra som slöt upp och gjorde detta till en mycket trevlig lördag!!


Blev lite tankar och funderingar kring våran farfar som fyller 90år hur man skulle kunna uppmärksamma detta på bästa vis utan att det blir jobbigt för de gamla.


Vi pratade också om valet vilket är intressant då jag inte bestämde mig förrän nu i morse när jag röstade,så intressant höra vad andra tycker och har för funderingar. Tycker det har varit otroligt svårt detta år,visserligen svårt förra gången med men detta året visste jag inte alls!!


Jag röstade i riksdagsvalet men i kommunfullmäktige blev det blankt för jag är så missnöjd med politikerna och deras beslut och deras inkompentens att sköta denna kommun.

Idag skiner solen och för fyra år sedan var det precis lika fint väder minns jag Elias var bara ett år och satt i bärstol på peters rygg när han klippte gräset,själv satt jag och titta på och var jättesjuk...hade öroninflammation och bihåhålsinflammation och var döv på bägge öronen...inget kul alls:(

Men denna gången var det alltså bättre!


Veckan som kommer jobbar jag mycket intensivt sex dagar varav två dubbelpass på helgen,har en ledig dag i veckan som råkar vara på Idas födelsedag:)

Tyvärr åker hon sin till sin pappa på torsdag-söndag. så det blir bara lite presenter och sång på morgonen.


Annars går man och väntar och väntar och funderar på det vita kuveret som man hoppas ska komma snart,så man kan börja planera...jobbigt denna vänta..suck...man hinner tänka många tankar och det vore så gottoch veta vad man kan vara med på och inte i privat och jobb sammanhang...den som väntar på något väntar alltid för länge....


Ikväll ska jag till bästa svägerskan och gå på Mary Kay party,det har jag aldrig varit på så det blir en ny upplevelse. Snart ska jag börja klä Elias då han ska på maskerad kalas...cowboy blir det!!

Hoppas ni har haft en bra helg och får en lugn söndag innan måndagen drar igång igen!

Kramar!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leone Hernehult - 22 februari 2011 09:10

Nää....idag är ingen bra dag! Inte igår heller:( Har nyss legat influensa sjuk och är inte riktigt kry efter detta ännu...men när man ser att det vänder börjar något annat...suck..   Har tyckt det gått så bra med maten och illamåendet den sis...

Av Leone Hernehult - 19 februari 2011 08:53

Ja eller hur man nu stavar det! Jag vet borde skämmas skaffar en blogg för att följa min viktresa osv och sen inte uppdaterar den MEN....har haft och har fortfarande problem med denna blogg den har krånglat med lösenord och varit väldigt trög när j...

Av Leone Hernehult - 7 november 2010 12:29

Hej! Helgen har varit okej,för nu är den ju redan slut...snurrar jorden fortare?! Jag menar när jag var barn tyckte jag tiden gick så långsamt...aldrig fyllde man år eller aldrig hände det där roliga man längtade efter eller julafton var ju såå l...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:32

Lite flummigt var det förra inlägget givetvis är det Julafton jag bett om semester för:) surrar mkt i huvudet nu:) ...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:25

Hejsan!! Jo jag lever och nej inget datum för op ännu! Jag blir galen av att bara vänta och vänta....så omotiverad till allting just nu! Jobbigt med barnens pappa...jobbigt med väntan på op...och detta att inte kunna planera någonting! bett om ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Leone


Ovido - Quiz & Flashcards