Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Lite uppdateringar:)

Av Leone Hernehult - 16 augusti 2010 14:08

Hejsan!

Längesedan jag var inne och bloggade nu!

Men jag har gått på semsester och då finns det helt plötsligt mindre tid att blogga,konstigt va?!

Jag menar,nu borde man ju ha tid över...när man är ledig,men min semester går mer ut på att vara hemmafru,eftersom peter börjat jobba och barnen har en vecka kvar på sitt sommarlov.

Men jag ska inte gnälla...men visst vore det gott att kunna åka bort med familjen nu ett tag...men vi får göra små turer i höst istället,känns lite osäkert att åka bort nu när man har lite läkbesök inplanerat i höst i Stockholm. Nu börjar jag verkligen känna av detta att gå och vänta på att bara sätta igång operationen,och börja leva det "nya livet"

Tänker på min op och tiden efter ca 100ggr om dagen,massa tankar om allting,har fått kontakt med en tjej som ska göra den om några dagar bara...då blir man så sugen på att allt ska vara överstökat..

Men får ha tålamod och jobba på mig själv innan det blir av,fast man saknar liksom motivationen att starta igång en diet eller avancerad träning innan,fast man borde ju eftersom det bara gynnar mig att vara i bättre form innan op. Jag hör massor av folk som känner någon som gjort denna op så,och oftast går allt bra och de mår helt okej. Borde ju lugna mig men...konstig som jag är tänker jag istället att det kanske är min tur att få det jobbigt då.

Jag är så förbaskat trött på att titta på fina kläder och inte kunna ha dom,jag skäms när jag är ute bland folk för hur stor jag är,och jag oroar mig redan för den 10september,då vi ska till ullevi och kolla supercross...vill inte gärna fastna igen i spärrarna in...

 

Annars har vi haft en massiv helg, Färgelanda cup,med massor av fotboll och folk...roligt men jobbigt! Simons lag förlorade i bronsmatchen på straffar..så nära och så duktigt så de var värda guld!!

Jag och peter stod i kafeterian på valboskolan och sålde mellan 18-21,men nu var det överstökat för iår.

Nu hoppas jag på ett par lata dagar med lite fika mys med vänner innan jobbet drar igång igen.

Nu längtar man till Stockholm och läkarbesök.
Ha det gott vänner!!

 

 
 
Ingen bild

Erica

17 augusti 2010 09:32

Hej igen! Kul med uppdatering på bloggen! Har precis som dig svårt att hitta motivation att börja med någon diet och träning nu innan op. Konstigt! Det borde ju vara nu man är motiverad när man vet att man är på väg mot en operation... Kanske är det för att man faktiskt inte har en aning om när det blir av. Jag är inte särskilt optimistisk och räknar på att det ska dröja 1-2 år och jag och min man längtar efter att skaffa ett barn till men det vill jag inte göra när jag är så här stor. Så blir man deppig bara över ovissheten... Som jag skrivit innan... Känns som livet står i PAUS läge till man vet mer om OP. Hoppas du får en lugn och skön semester!!

Leone Hernehult

17 augusti 2010 10:06

Hejsan!
Ja jag är glad att jag redan fått mina tre barn,med det sista barnet var jag ju rejält överviktigt var då 28år,det var väldigt jobbigt att vara gravid så tung,islutet orkade jag inte gå runt kvarteret knappt. Jag utsattes också för kommentarer från läkare under denna tid att det var oansvarigt att vara gravid och så överviktig. Var skitjobbigt,de hade ingen som helst aning om hur det känns att vänta barn och vara lycklig och redan oroad över sin vikt och få en sån kommentar. Många har frågat mig om jag inte vill ha mer barn,och jo det kanske jag hade velat,men inte så här överviktig det vill jag inte utsätta mig och barnet för igen,men ingen verkar förstå detta tyvärr. Det är jobbigt att vara hindrad pga sin vikt att inte kunna skaffa barn,skitjobbigt så jag vet precis hur du har det!!
Vill bara säga att det kan gå bra att vara överviktig och skaffa barn iallefall,prata med din barnmorska om det. Förlossningen gick jättebra för min del ändå.
Nu vet jag inte exakt hur stor övervikt du har heller,har jobbat på förlossningen och det har allt kommit in många överviktiga tjejer och klarat detta galant!
Får jag fråga vart du står i kö? Har du använt vårdgarantin och kollat upp om det går snabbare på ett annat sjukhus? Det var ju så jag gjorde,nu går det inte jättesnabbt ändå pga så stort tryck på just denna op,men det kommer ändå gå snabbare än väntat på mitt närmsta sjukhus.
Du får gärna maila mig privat om du vill vara mera privat.
Lycka till! Vi får kämpa o peppa varandra!
kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leone Hernehult - 22 februari 2011 09:10

Nää....idag är ingen bra dag! Inte igår heller:( Har nyss legat influensa sjuk och är inte riktigt kry efter detta ännu...men när man ser att det vänder börjar något annat...suck..   Har tyckt det gått så bra med maten och illamåendet den sis...

Av Leone Hernehult - 19 februari 2011 08:53

Ja eller hur man nu stavar det! Jag vet borde skämmas skaffar en blogg för att följa min viktresa osv och sen inte uppdaterar den MEN....har haft och har fortfarande problem med denna blogg den har krånglat med lösenord och varit väldigt trög när j...

Av Leone Hernehult - 7 november 2010 12:29

Hej! Helgen har varit okej,för nu är den ju redan slut...snurrar jorden fortare?! Jag menar när jag var barn tyckte jag tiden gick så långsamt...aldrig fyllde man år eller aldrig hände det där roliga man längtade efter eller julafton var ju såå l...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:32

Lite flummigt var det förra inlägget givetvis är det Julafton jag bett om semester för:) surrar mkt i huvudet nu:) ...

Av Leone Hernehult - 5 november 2010 14:25

Hejsan!! Jo jag lever och nej inget datum för op ännu! Jag blir galen av att bara vänta och vänta....så omotiverad till allting just nu! Jobbigt med barnens pappa...jobbigt med väntan på op...och detta att inte kunna planera någonting! bett om ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Leone


Ovido - Quiz & Flashcards